۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

در اتوماتيک

  •  
    زمینه های کاربرد در های اتو ماتیک
    الف- امنیتی مانند مانند درهای اتوماتیک مراکز نظامی و مکانهای خاص مانند در های اتوماتیک آزمایشگاهها و آشیانه پرواز.
    ب- رفاهی مانند درهای اتوماتیک پارکینگ منازل، در های اتوماتیک بیمارستانها و غیره....
    پ- مصرف انرژی مانند درهای اتوماتیک هتلها، در های اتوماتیک فروشگاهها.
    ت- بهداشتی مانند درهای اتوماتیک اتاق عمل و برخی آزمایشگاهها.
    ث- سرعت بخشیدن به کار مانند در های اتوماتیک مکانهای صنعتی.
    ج- جایگزین نیروی انسانی
    انواع درهای اتوماتیک از لحاظ نحوه ی کار
    1- درهای اتوماتیک پنو ماتیک 2- درهای اتوماتیک هیدرولیک 3- درهای اتوماتیک الکترو موتوری
    الف- در های اتوماتیک پنو ماتیک : فشار گاز، فشار باد
    ب- در های اتوماتیک هیدرولیک : فشار مایعات ، فشار روغنی
    پ- در های اتوماتیک الکترومکانیک : چرخ دنده ، گیر بکس
    انواع در های اتو ماتیک منازل
    1- درهای اتوماتیک دولنگه 2- در های اتوماتیک کشوئی 3- درهای اتوماتیک زیر سطحی 4- در های اتوماتیک رولاپ ( کرکره ای ) 6- درهای اتوماتیک زیر سقفی ( سکشنال )
    عملکرد انواع در های اتو ماتیک
    درهای اتوماتیک دولنگه : تغییر طول بازو
    درهای اتوماتیک کشویی : نیروی کششی
    درهای اتوماتیک زیر سطحی : نیروی چرخشی وارد برمحور در
    درهای اتوماتیک رولاپ: نیروی چرخشی وارد از بالا
    درهای اتوماتیک زیر سقفی: نیروی کششی و چرخشی وارد بر در
    قسمتهای مختلف در اتوماتیک
    1- مرکز کنترل (تابلوی فرمان) 2- مولد ( تولید کننده ) نیروی حرکتی از قبیل جک، بازوها و موتور 3- چشمی ها یا چراغ های مادون قرمز 4- فلاشر 5- میکرو سوئیچ 6- ریموت کنترل ( کنترل از راه دور) 7- پایه ها 8- قفل برقی 9- قفل مکانیکی
    مرکز کنترل در سیستم در اتو ماتیک
    جعبه ای است که نقش تابلوی فرمان را دارد و فرمان لازم برای باز و بسته کردن در از طریق شاسی های متصل به آن و یا سیستم فرمان رادیویی که قسمت گیرنده رادیویی در داخل این یونیت قرار گرفته و با استفاده از یک تراشه ی الکترونیکی بنام ( میکرو پر سسور یا ریز پردازنده ) کار کنترل در را بر عهده دارد و فرمان لازم را به موتورهای الکتریکی می دهد .
    سیستم در اتوماتیک مولد نیروی حرکتی شامل قسمتهای زیر است
    1- جک ها 2- بازوها 3- موتور.
    نقش چشمی ها در سیستم در اتوماتیک
    چشمی ها شامل فرستنده و گیرنده مادون قرمز که به ترتیب با حروف ( تی ایکس) یا (آر ایکس) مشخص می شوند برای تشخیص موقعیت خود در اتوماتیک یا تشخیص ورود یا خروج اشخاص یا به عبارت دقیق تر برای اطمینان از عدم وجود شخص یا وسیله ی نقلیه در هنگام بستن در استفاده می شود.
    نقش فلاشر در سیستم در اتو ماتیک
    یک لامپ چشمک زن نارنجی است که بر روی در اتوماتیک نصب می شود تا عابرین را از وضعیت فعلی در آگاه سازد .
    میکروسوئیچ در سیستم در اتوماتیک
    در موقعیت های مختلف باز و بسته شدن در اتوماتیک توسط قسمت مکانیکی، باز یا بسته می شود و بدین طریق با وصل یا قطع جریان، مرکز کنترل را از موقعیت فعلی در اتوماتیک آگاه می سازد.
    ریموت کنترل در سیستم در اتوماتیک
    ریموت کنترل به معنی کنترل از راه دور بوده و در سیستم در اتوماتیک با استفاده از ریموت کنترل می توان در اتوماتیک را از راه دور باز یا بسته نمود برای این منظور حتما بایستی قسمت گیرنده را در داخل مرکز کنترل در اتوماتیک نصب کرد.
    اهمیت قفل برقی و قفل مکانیکی در سیستم در اتوماتیک
    با توجه به اینکه در های اتوماتیک معمولا از لحاظ حفاظتی و حراستی مهم هستند برای قفل نمودن آنها در برخی از شرایط از قفل برقی و در شرایط دیگر از قفل مکانیکی یا کلونی استفاده می شود.
    منظور از راه بند الکتریکی
    برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه از راه بند الکتریکی اتوماتیک استفاده می شود که در حالت معمول شامل یک میله با یک وزنه در انتهای آن به صورت افقی در مسیر وسیله ی نقلیه قرار می گیرد تا از عبور وسایل نقلیه غیر مجاز جلو گیری کند.
    مراحل راه اندازی یک سیستم در اتوماتیک
    1- نصب تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی سیستم
    2- تکمیل سیم بندی تابلو و تجهیزات سیستم
    3- تنظیم یا به اصطلاح ریگلارژ میکرو سوئیچ های مسیر حرکت در
    4- تست پله به پله ی مراحل باز و بسته شدن در
    5- تنظیم میکرو پروسسور روی حالت عملکرد مطلوب
    تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی سیستم در اتوماتیک چگونه نصب می شود ؟
    هر سیستم در اتوماتیک با مشخصات خاصی که دارد براساس دستور العمل سازنده ی آن و مطابق با استانداردهای سیم کشی ساختمان نصب می شود.
    تابلو و تجهیزات الکتریکی در اتوماتیک چگونه سیم بندی می شوند ؟
    هر برد الکترونیکی برای راه اندازی نیاز به یک ولتاژ تغذیه مستقیم خاص خود دارد و عامل اصلی حرکت در سیستم در اتوماتیک موتورالکتریکی می باشد و هر موتورالکتریکی می تواند یک سرعته یا چند سرعته باشد ، چپ گرد یا راست گرد باشد که چگونگی ایجاد هر کدام از این حالات با سیم های ورودی به سیستم موتور در اتوماتیک مشخص می گردد و تعدادی سنسور از قبیل میکرو سوئیچ ها ، فرستنده و گیرنده های مادون قرمز به محل خود بر روی برد کنترل در اتوماتیک نصب می گرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر